woensdag 29 mei 2013

Eerste nacht

I 'm so sorry but I'm really to tiered to write in Englis.

Mijn eerste nacht alleen. Ik ben vast ook de eerste die 10 uur actief en 8 uur slapend heeft doorgebracht op dit stationnetje in Funcheire na 2000. Na heel veel gehaast, verwarring en gesjouw kwam ik echt net op tijd aan bij de gele metro entre campo waar de trein stopte naar Faro die mij tussen door uitwierp  op perron Funcheira om 19u. Ooit toen het station gebouwd werdt en vele jaren er na was het glorie en feest hier in baixo alentejo, nu is het terug gegeven aan de natuur waar ooit de goude munten vandaan kwamen. Als je uit stapt en de trein rijd weg scheren er honderde(lijkt wel ) zwaluwen langs je hoofd, zwaluwen maken een bluf aanval als ze hun nest willen beschermen. En nesten hadden ze, het art deco achtige station rond 1930 schat ik, heeft een U-balk van metaal waar echt een vinex wijk van zwaluwennesten in zit, nu dus met jonge schreeuw lelijkertjes. Het dak die de mooiste dakpannen heeft die ik ooit gezien heb, is het domein van de mussen en de verlaten rangeer hallen zijn voor de duiven. En tot mijn verbazing zag ik voor het eerst en ook in grote hoeveelheden de holen van de neushoornkever, ja ! Het is bijzonder dat stationnetje :-).
Oiivaars vlogen over en mijn tent hoe armoedig het ook op de foto er uit ziet stond bij een kikker vijver die mij de nacht in wiegde tot de honden midden in de nacht dol werden en een concertje gaven, helaas. Rond het station is niets meer dan oude verlaten gebouwen en volkstuintjes bewaakt door die tering beesten aan een vette ketting. Ahhhhh.
Geen cafe, geen winkel geen mens zelfs na dat de laatste trein van 19u waar in ik zat vertrok. Maar wel water gelukkig.en zelfs een toilet

Na wat gestoei met de tent stokken en de wint,  lag ik eigenlijk wel prima. Beschut achter een gebouw en de bamboe van de andere kant op een betonnen plaat. Spannend eerste nacht alleen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten